دولتمند خالف از خوانندگان سرشناس موسیقی تاجیکستان امروز ۳۰ بهمن‌ماه در ۷۴سالگی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.
کد خبر: ۹۵۸۰۶۰۵
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، دولتمند خالف از خوانندگان سرشناس موسیقی تاجیکستان که در ایران با موسیقی «پناه» در مدح امام رضا (ع) شهرت یافته بود ساعاتی پیش در ۷۴ سالگی درگذشت. از مهم‌ترین آثار این خواننده تاجیک می‌توان به «بوم»، «بهار آمد»، «شاه پناهم بده»، «دور مشو» و آثار شاخص دیگر اشاره کرد. دولتمند خالف خواننده شهیر تاجیکستانی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. دولتمند خالف، موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک و استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان بود که فلک نام دارد. دولتمند پیش‌تر ترانه‌ای را با نام «پناه» در مدح امام رضا (ع) خوانده بود که در ایران موردتوجه بسیاری قرار گرفت و موجب شهرت او در ایران شد. شعر قطعه «پناه» سروده شاعر معاصر ایرانی، محمود حبیبی کسبی بود و آهنگ‌سازی این اثر را طویجان آتابای نیازی به عهده داشت.

 ارادت شاعر تاجیکی به مولوی

 آوازهای این خواننده فقید که اغلب بر اساس اشعار مولوی و دیگر شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی، دری و تاجیکی تنظیم شده‌اند از اقبال فراوانی در تاجیکستان، ایران و کشورهای حوزه زبان فارسی برخوردار است. دولتمند شهرتی جهانی دارد. از مهم‌ترین آثار او هم می‌توان به «بوم»، «بهار آمد»، «شاه پناهم بده»، «دور مشو» و آثار شاخص دیگر اشاره کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار